Google Analytics'in Çalışıp Çalışmadığını Kontrol Etmenin 5 Yolu

 Google Analytics, performansı anlama ve web sitesi veya uygulama kullanım verilerine dayalı kararlar alma konusunda bir pazarlamacının yaşam çizgisidir .



Müşterilerle çalıştığım on yıldan fazla süredir, birlikte çalıştığım yeni müşterilerin yaklaşık yarısında GA ( Google Analytics) düzgün şekilde yapılandırılmamış.


Tipik sorunlar, yinelenen etiket uygulamasından, etiket yöneticisi kurulumundan, etki alanları arası izlemeden ve çok daha fazlasından kaynaklanır.


İster yeni bir site kuruyor, ister eski bir siteyi yeniden tasarlıyor veya birden çok web sitesini birleştiriyor olun, Google Analytics'in çalışıp çalışmadığını kontrol etmenin beş yolu burada.


1. Bir Google Analytics İzleme Denetimi Gerçekleştirin

Bu süreçte atılacak ilk adımlardan biri, aşağıdakilere ilişkin net belgeler geliştirmektir:


Google Analytics'inizin akması gereken hesaplar, mülkler ve görünümler nelerdir?

Tüm sayfalarda hangi GA izleme etiketlerinin kullanılması gerekir? Sitenin belirli bölümleri için belirli GA etiketlerinin kullanılması gerekiyor mu (ör. blog, mikro site, dahili bilgi tabanı bölümü)?

Etiketler site genelinde nasıl dağıtılır? Global CMS modülleri içinde manuel ekleme yoluyla mı yoksa bir 3. taraf etiket yöneticisi aracılığıyla mı?

Doğru izleme gerektiren sitede hangi olaylar (yani, düğme tıklamaları veya form gönderimleri) izlenir ?

Bu alıştırmayı yapmak, Google Analytics izleme kodunun etkinleştiği ve orada hiç bulunmadığı sayfaları belirlememize olanak tanır.


Screaming Frog ve diğer tarama araçları, bu sorunları geniş ölçekte tanımlamamıza olanak tanır.


Google Analytics izleme kodunun sitenizin hangi sayfalarında eksik olabileceğini belirlemek için bu tür bir taramayı çalıştırmak için Screaming Frog'da atmanız gereken adımlar şunlardır:

Adım 1 : Yapılandırma > Özel > Ara'ya tıklayın .

Adım 2 : Google Analytics izlemeyi etiket yöneticisi aracılığıyla mı yoksa doğrudan komut dosyası ekleme yoluyla mı çalıştırdığınıza bağlı olarak, ilgili sistemden benzersiz tanımlayıcıyı eklersiniz (örn. GTM-######, UA-#### #####-#, G-##########) burada, böylece Screaming Frog kaynak kodunda bu tanımlayıcıyı nerede bulamadığını görmek için sitedeki tüm alt alanları örecek.

Adım 3 : Alanınızı girin ve başlat'ı tıklayın .


Bu, sitenizdeki kök URL'nizden bağlantı verilen alt alanları tarar.


Ana sitenizden bağlantı verilmeyen mikro siteleriniz varsa, Screaming Frog büyük olasılıkla bu sayfaları taramayacaktır.

Bu taramanın sonucu, sitede izleme kodunuz olmayan sayfaların yüzdesini size gösterecektir.

2. Chrome'da GTM/GA Hata Ayıklama Aracını Kullanarak Yinelenen İzleme Kodunu Belirleyin

Pazarlamacıların yaptığı yaygın bir hata, izleme kodunu yanlışlıkla birden çok kez siteye dağıtmaktır.


Mevcut eski analitik gereksinimlerinin belgelenmemesi nedeniyle genellikle CMS (içerik yönetim sistemi) geçişleri, etki alanı konsolidasyonları veya yeniden tasarımlar sırasında olur.


GTM/GA hata ayıklama krom tarayıcı aracı , sayfalar arasında gezinirken bir sayfada etkinleşen GA ve GTM etiketlerini hızlı bir şekilde görmemizi sağlar.


Yinelenen bir izleme kodu olup olmadığını görmek için GTM/GA hata ayıklama aracını nasıl kullanabileceğiniz aşağıda açıklanmıştır.

Bunu sitenizde test ederken, her sayfaya gittiğinizde tetiklenen tek bir GA hesabından yalnızca tek bir sayfa görüntüleme gördüğünüzden emin olun.


Tek bir sayfa yüklediğinizde birden fazla sayfa görüntülemenin tetiklendiğini görüyorsanız, analitik verilerini en azından iki kez saydığınızı ve büyük olasılıkla GA'da izlediğiniz diğer tüm metrikleri çöpe attığınızı bileceksiniz.


3. Sayfa Görüntülemelerinin Teşvik Edip Etmediğini Görmek İçin Gerçek Zamanlı Google Analytics Raporlarını Keşfedin

Google Analytics'in gerçek zamanlı görünümü ile sitenizde o anda kaç kişinin olduğunu belirlemek için testler yapabilirsiniz.


Google Analytics kodunuzun düzgün çalışıp çalışmadığından emin değilseniz GA'nın ana sayfasına gidin.


Sol gezinme panelinde Gerçek Zamanlı'yı tıklayın ve sitenizin farklı bölümlerinde izlemeyi test etmek için konum ve içerik raporlarına göz atın.


Belirli alt alanlara giderken veya alanlar arasında geçiş yaparken ortaya çıkan izleme sorunları göz önüne alındığında, sitedeki bireysel kullanıcı etkinliğinizi tanımlayıp tanımlayamayacağınızı görmek için GA'nın gerçek zamanlı raporlama işlevini kullanın.

4. Google Etiket Yöneticisini Araştırın

Etiket yöneticileri, pazarlamacıların tüm izleme komut dosyalarının tetiklenmesini tek bir yerden yönetmelerine olanak tanır.


Etiket yöneticisi kullanmanın en büyük avantajlarından biri, etiket yönetimi kodunuz sitenizdeki her sayfaya yerleştirilmişse, sürekli olarak BT veya geliştirici getirmenize gerek kalmadan izleme komut dosyalarını kolayca ekleyebilmenizdir.


Google Etiket Yöneticisi en yaygın çözümdür ve tüm web yöneticileri için ücretsiz bir araçtır.


Pazarlamacıların sıklıkla karşılaştıkları bir diğer sorun, sitedeki tek tek sayfalara veya bölümlere manuel olarak komut dosyaları eklemenin yanı sıra bir etiket yönetim sisteminin bir kombinasyonunu kullandıklarında ortaya çıkar.


Bu yaygın bir durumdur çünkü etiket yönetim sistemleri genellikle bir site etiketleri belirli bir süre boyunca manuel olarak uyguladıktan sonra devreye girer.


Bu, izleme komut dosyalarında fazlalık yaratır ve her şeyi tek bir organize etiket yönetim sistemine taşımak için kapsamlı bir denetim gerektirir.

Google Etiket Yöneticisi kullanıyorsanız, sitenizde hangi komut dosyalarının tetiklendiğini "önizleme" adımları burada verilmiştir.


Adım 1 : Google Etiket Yöneticisine giriş yapın ve P incelemesine tıklayın .

Adım 2 : Test etmek istediğiniz sitedeki sayfayı yazın.

3. Adım : Söz konusu URL'de hangi etiketlerin tetiklendiğini ve tetiklenmediğini görün.

Bu "önizleme" modunda Google, kaydırma ve tıklamaları da izleyebilir.


Bu nedenle, düğme tıklamalarında olay izlemeyi kullanmak istiyorsanız, bu, tıklamaların sitede olay izleme komut dosyalarını tetikleyip tetiklemediğini görmenize olanak tanır.


5. Tarayıcınızda Çalıştırılan Komut Dosyalarını Tanımlamak için Chrome Geliştirici Araçlarını Kullanın

Chrome geliştirici araçları, bir sayfada yüklenen farklı içerik etrafında doğrusal bir görselleştirmede bilgi toplamamıza olanak tanır.


Google Analytics'in sayfanızda etkin olup olmadığını görmek için Chrome Tarayıcınızda sitenizdeki herhangi bir sayfaya gidin ve sağ tıklayın.


İncele'ye tıklayın .


Ardından Ağ  sekmesine gidin.

Tarayıcınızda yenile düğmesine basın ve sayfada yüklenen farklı içerik ve komut dosyalarını görmek için izleyin.


Buradan, Google Analytics kodunun tetiklenip tetiklenmediğini görmek için arama çubuğuna "collect" veya "gtm" yazın.


Bu ayrıca, Google Analytics izleme kodunun yalnızca bir kez yüklendiğinden emin olmanız için size ikinci bir şans verir (3 numaraya benzer).


GDPR, İzleme Gizliliği ve CMS'lerle İlgili Ek Bir Husus

Belirli CMS'lerde ve etiket yönetim sistemlerinde, GDPR (AB Genel Veri Koruma Yönetmeliği) veya CCPA (Kaliforniya Tüketici Gizliliği Yasası) gibi yerel gizlilik yasalarına dayalı izlemeyi yapılandırma yeteneği vardır.


İzleme sorunları yaşıyorsanız, etkinleştirme/devre dışı bırakma işlevinin sayfa görüntüleme, etkinlik ve dönüşüm izleme verilerini nasıl etkileyebileceğini keşfetmeniz gerekir.


Sitede GA izleme sorunlarını teşhis etmek için kullanabileceğiniz birkaç araç vardır.


Bir pazarlamacı olarak, en büyük fırsatınız, kuruluşunuzun hedeflerine dayalı olarak izleme kodlarını denetleyebildiğinizden emin olmak için Chrome geliştirici araçları, etiket yönetim sistemleri ve tarama araçları hakkında bilgi sahibi olmaktır.

Share this article :
 

Yorum Gönder

 
Support : Actualtr | Gerçek | Haberler
Copyright © 2011. Kpss Görsel Eğitim - All Rights Reserved
Template Created by en yeni Published by Güncel
Proudly powered by Blogger