New Post

KPSS 2005 Eğitim Bilimleri Sınav Soru ve Cevapları

 Eğitim felsefelerinin yeniliklere en açık olandan en kapalı olana doğru sıralaması nasıldır?
Yeniden kurmacılık-ilerlemecilik-esasicilik-daimicilik
2. Hani yöntem-felsefi akım ilişkisi doğrudur?
Problem çözme-ilerlemecilik
3.Sosyal etkileşimin en az olduğu teknik gösterim (demonstrasyon)
4. İlköğretim programlarında konular belirlenirken neye dikkat edilmez?
Toplumda istihdam imkanına
5. Öğretmen adayı eğitiminde kullanılan kameralarla uygulanan yöntem..
mikroöğretim
6. Kohlbergin ahlak gelişimi ile ilgili bir soru...
Gelenek sonrası düzey
7. Gittiği yoldan geri dönmeyi başaran kişi somut işlemler dönemindedir.
8. Kişi uzun boylular basketbolcu olabilir kanısındayken kısa boylu bir basketbolcu görmüş ve kanısı uzun
boylular kadar kısa boylular da basketbolcu olabilir şeklinde değişmiştir (uyumsama)
9. Ölçme değerlendirmede frekans puan verilmiş dağılım sorulmuş...
e şıkkındaki normal dağılım
10. Olasılık olamayacak 4/3
11. Aritmetik ortalama sorusu 99 olacaktı.
12. Medyan 98-99 arası
13. Öğretmen problemi söyler, öğrenciler problemle ilgili bildiklerini söylerler. Bundan sonraki aşama
(Hipotezlerin ortaya konması)
14. Doğrudan ve dolaylı ölçmenin tanımlarının verildiği bir soru...
Doğrudan karşılaştırılamaması
15. Hangisi rehber öğretmenin görevlerinden değildir?
Rehberlik komisyonuna başkanlık etme
16. Hangisi sosyometri sonucunda belirlenmez?
Kişilerin sevilme ya da sevilmeme nedenleri
17. Akran danışman-üst sınıflardan öğrencilerin alt sınıflara danışmanlık yapması
18. İşbirlikli öğrenme yaklaşımının etkili bir şekilde uygulanması için bireyler nazıl oturtulmalı
(küme şeklinde)
19. Kritik dönem-çevresel uyarıcılara karşı en duyarlı olunduğu dönem
20. Niçin-Nasıl-Ne kadar? sorularının program geliştirmede karşılık bulduğu öğeler hangileridir?
(Hedefler-Eğitim Durumları-Değerlendirme
21. Hangisi premarck ilkesine örnektir?
Dersini bitirirsen bilgisayar oynayabilirsin
21. Otobüslere ilgisi olan kişi sürekli terminale gidiyor. Bilet almak için gittiğinde ise fimanın yerini bilgini
farkediyor neye örnektir?
Gizil öğrenme
22. Sürece dayalı değerlendirmenin kullanılmadığı yaklaşım...
Sunuş yoluyla öğretim
23. Bireyleri gelişim dosyaları sayesinde öğretmen-öğrenci veli katılımı ile değerlendirmeyi ele alan
değerlendirme yaklaşımı
(Portfolyo)
24. Bireylerin hazırbulunuşluk düzeylerinin belirlenmesine yönelik değerlendirme
(Tanıma ve yerleştirme)




25. Psikolojik danışmanla danışan arasında bulunması gerekmeyen özellik
(Değerlendirme)
26. I.öğrenciye dönüklük
II.yazıldığı konu alanını kapsama ama tek bir özelliği ifade etme
III.Herkesin anlayacağı dille ifade edilme
IV.içerikle uyumluluk
Bu açıklamalar hedeflerin hangi özelliğiyle eşleşmektedir
(Davranışa dönüklük-genellik ve sınırlılık-açıklık-kenetlilik)
27. Ölçme değerlendirme sorularında şekille verilen frekans ve not grafiğinde cevap ranjları aynı modları
farklı.
28. Öğretmen sık sık öğrencilerini uyarıyor ve işi yapmaları için talimat veriyorsa öğrencide nasıl bir kişilik
gelişir?
Bağımlı.
29. Aşağıdakilerden hangisi rehberliğin tanım özelliği içerisinde değildir.
Öğrenciye öğüt vermek.
30. Öğrenci kişilik hizmetleri neyi amaçlamaz?
(Bireysel faklılıkları giderme ya da eğitimde bireyselleşmeyi sağlama???)
31. Anne çocuğunun her şeyi yapmasına izin veriyorsa hangi tip annedir?
İzin verici anne
32. Çocuğun kendini çizgi film kahramanı ile özdeşleştirmesi...
Model alarak öğrenme

33. Vygotsky'e göre hangisi yanlış öğrenme...
Sadece kişisel ve psikolojik bir süreçtir
34. Işık ve göze üflemede ışık başlangıçta nötr uyarıcı
35. Genel hedefler nasıl belirlenir?
Milli eğitim temel kanununa bakılarak belirlenir
36. Konuları bütünleştiren programlama yaklaşımı...
Geniş alanlı yaklaşım
37. Okulun teknolojisi gelişmişse ve öğrencilerin öğrenme hızları farklı ise ne kullanılmalı?
Bilgisayar destekli öğretimi kullanmalı
38. Çevrenin sosyoekonomik düzeyine uygun eğitim vermek isteyen öğretmen öncelikle..
Konuların çevre ile uyumunu sağlamalı
39. Günlük planda genel hedefler bulunmaz
40. File davranışın öğretilmesi ile ilgili soru...
Kademeli yaklaştırma
41. Çocuk annesine ağlayarak her dediğini yaptırıyor. Öğretmenine de aynı seyi yapıyor, tepki alamıyor.
Bbunlar neye örnek...
Genelleme ve sönme
42. Kız çocuğunun bebeğinin üşüdüğünü düşünmesi...
Animizim canlandırma
43. Öğretmenin haftada farklı sayılarda ödev kontrolü yapması...
Değişken zaman aralıklı pekiştirme
44. Çocuk evde ağlayarak yemeğini yemiyor, yuvaya gittiğinde yemeğini yemeyen arkadaşının öğretmen
tarafından azarlandığını görüyor. Böylece yuvada yemeğini yemeye başlıyor. Ancak evde yine aynı
davranışına devam ediyor
Gözlem yoluyla öğrenme-ayırtetme
45. Sosyal öğrenme kuramına göre alınan modelle ilgili hangisi önemli değildir?
(Modelin gerçek ya da hayal kahramanı olması)
46. Rehberlik neyi amaçlamaz?
(öğüt vermeyi)




47. Rehberlik araştırma merkezini görevi olmayan
Şık stajyer rehberlik öğretmenlerinin stajyerliklerini kaldırmak
48. Hangi deneysel çalışma gerekir.
Öğrenme yönteminin öğrencilerin fen bilgisi başarısına etkisi..burada deneysel çalışma yapmak
zorundasınız. (Ama öss ve kpss ilişkisi sadece puanlara bakılarak hesaplanabilir.)
49. Kohlbergin ahlak gelişimi ile ilgili ikinci sorusu...
Saf çıkarcı dönem
50. Rehberliğin işlevlerinden biri olmayan
Sınıflama
51. Yaratıcı düşünme ile başlayan soru
Geniş hayal gücü olacak (yaratıcı düşünme=geniş hayal gücü)
52. Köpek sorusunda davranış önce artar sonra söner..
53. Soru bankasına yeni bir test maddesi konulduğunda cevaplanabilir olmasına bakılmaz gibi geliyor ama
yanlış olabilir. Çünkü ilk defa konuyor soru bankasına güçlüğü ayırtediciliği belirlenmemiş ancak
uygulandığında bunlar anlaşılacak
54. Güvenirliği etkilemeyen seçenek
Soruların konulara göre dağlımı
55. Parmak kaldırıp söz alanalara teşekkür edilmesi
Olumlu pekiştireç

56. Davranışcı kuramın özellikleri
Maddelenmiş ve kuram sorulmuştur
57. Günlük planda tabii ki genel hedeflerin bulunması gerekmez
58. Güvenirliği arttıran 50 soru 5 şık
59. Almanca konuşma... uygulama basamağı
60. Yemek görününce midenin bulanması
Klasik koşullanma
61. Bir öğretmen değerlendirme yaparken ortalamayı ölçüt alıyorsa
Bağıl değerlendirme
62. Öğretmen öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını göz önüne alıyorsa
Hazırbulunuşluğa bakıyordur
63. Berna hanım ve boşanma sorusu
Sen ne düşünüyorsun ya da hissediyorsun?
64. Davranışların adım adım bütün ayrıntılarıyla öğretilmesi
Programlandırılmış öğretim
65. Eğer telefon numarasını gruplayarak söylüyorsak
Hatırda tutmayı kolaylaştırıyoruz

66. Farklı pekiştireçler veriyorsa pekiştirecin etkisini yok olmaması için bunu yapıyordur
67. Cevabı olumlu aktarma olan bir soru...
68. Teknolojinin gelişmesi öğretmenin bilgisinin ve becerisinin artması demek
69. Mesleki eğitim sorusunda cinsiyete göre meslek seçiminin önerilmesi
70. Sosyal öğrenmeye örnek olmayan
Özgün şiir yazma
71. Öğrenilmiş davranış olmayan
Anaokulu öğrencisinin ateşlenince huysuzlaşması.
Gelip geçici davranıştır çünkü
72. Çocuğa puzzle verilmiş, çocuk parçaları bir araya getirerek doğruyu bulmuş
Deneme yanılma yoluyla öğrenme




73. Sözel bilgilerin öğrenilmesinde hangi yöntem daha uygulanmaz
OLUMLU TRANSFER ama bundan emin değilim en mantıklısı bu bir de olumlu transfer bir öğrenme
stratejisi değildir diye nacizhane biliyorum
74. Rogerin yaklaşımına uygun olmayan seçenek diye bir soru vardı ama seçenekleri hatırlamıyorum
 

2004 KPSS GENEL YETENEK - GENEL KÜLTÜR (LİSANS)

2004 KPSS GENEL YETENEK - GENEL KÜLTÜR (LİSANS)

Tanzimat Fermanı Doğrultusunda                                                    Agnam Vergisi; Koyun vergisi olarakta bilinir. Koyun, keçi, manda, deve
Yapılan Yenilikler                                                                besleyenlerden hayvan sayısına göre alınan vergidir.
v  Yasaları hazırlama görevi Meclis-i Ahkamı Adliye’ye verildi.                   Cumhuriyetin ilk yıllarında aşar vergisinin kaldırılması ile kamu gelirlerinde
v  Avrupa Hukukundan da yararlanılarak ceza, memurlar ve ticaret yasaları         büyük bir boşluk ortaya çıktı. Bu boşluğun kapatılması için şunlar yapıldı;
çıkarıldı.
                                                                                  1. Toprak mahsullerinin demir yolu ve deniz yolu ile pazarlanan kısmı üzerine
v  Askerlik, herkes için zorunlu hale getirildi.
                                                                                  dolaylı vergi konuldu.
v  İltizam usulü kaldırılarak vergiler tahsildar denilen devlet memurlarınca
                                                                                  2.  Ağnam  (hayvanlar), arazi, bina ve yol vergilerine yapılan zamlar
toplanmaya başlandı.
yapıldı.
v  Memleket yönetim bakımından İl  (vilayet), sancak, kaza  (ilçe), nahiye
(bucak) köy birimlerine ayrıldı. Eyalet kaldırıldı.
3. Kazanç vergisini kabul edildi.
v  İllerde valiye yardımcı olmak üzere, üyelerinin bir bölümü halk tarafından
   
 

2004 KPSS GENEL YETENEK - GENEL KÜLTÜR (LİSANS)

Anadolu Selçuklular’da, 1097’ de l. Haçlı Seferi sırasında İznik kaybedilince
Başkent, Konya’ ya taşındı. 1308’e kadar  Konya, Başkent olarak kaldı.
III. Karabalgasun Yazıtları
(Cevap C)
Yukarıdakilerden hangileri Göktürkler’e aittir?
3.                                                                              I. Toy
a)  Yalnız I
b)  Yalnız II
II. Kurultay
c)  Yalnız III
d)  I ve II
III. İl
e)  II ve III
Yukarıdakilerden hangileri islamiyetten önce kurulan türk
devletlerinde siyasi, ekonomik, kültürel işlerin görüşülüp
« Orhun Abideleri II. Göktürk dönemine aittir. İslamiyet öncesi
karara bağlandığı meclistir?
Türk tarihinin önemli Türkçe belgeleridir.
a)  Yalnız I
İskitler: Şu Destanı
b)  Yalnız II
c)  Yalnız III
Hunlar: Oğuz Kağan Destanı
d)  I, II
Göktürkler: Ergenekon Destanı                                                   e)  I, II ve III
Uygurlar: Türeyiş ve Göç Destanı                                                İslamiyetten önceki Türk devletlerinde Türk meclislerine TOY, KURULTAY
                                                                                veya KENGEŞ denilirdi.
Kırgızlar:  Manas Destanı
                                                                                Kurultay; Devletin önemli kararlarının alındığı meclise verilen addır. Kurultay
Uygurlar: Karabalgasun Destanı
danışma meclisi idi.
(Cevap A)
İl; İslâmiyet öncesi Türk devletlerinde siyasi örgütlenmenin en üst kademesi
(KPSS Dergisi, Sayı:6, Sf:325 Nobel Yay. Dağ.)                                  “il” ya da “devlet” tir.
(Cevap D)
ÇIKMIŞ BENZER SORU



Aşağıdakilerden hangisi Göktürkler’de devlet

adamlarının millete hesap vermesi devlet ve
halkın karşılıklı olarak görevlerinin belirtilmesi                              4.                                                                                I.              Devşirme
konularını içermektedir? (99 DMS L)
a)  Orhun Yazıtları                                                             II.                                                                               İltizam
b)  Karabalgasun Yazıtları
c                                                                               )                                                                                 III.            Müsadere
Oğuz Kağan Destanı
d)  Şehname
Osmanlı  Devleti’nde  sürekli  ve  düzenşi  olarak  devlet
e)  Manas Destanı
adamı ve ordunun asker ihtiyacı hangisi ve hangileriyle
                                                                                (Cevap A)                                                                         sağlanmıştır?
(KPSS Dergisi, Sayı:6, Sf:364 Nobel Yay. Dağ.)                                                                                                                    a)  Yalnız I
b)  Yalnız II
c)  Yalnız III
d)  I, II
2.                                                                              I. Karamanoğulları Beyliği                                                        e)  II, III
Devşirme; Asker yetiştirilmek üzere Yeniçeri Ocağına alınacak çocukları
II. Anadolu Selçuklu Beyliği
seçip toplamasıdır. Osmanlı devletinde I. Murat tarafından kurulan Kapıkulu
Ordusu, devşirme yöntemiyle oluşturulmuştur. Osmanlıda asker sayısının
II. Büyük Selçuklu Devleti
büyük bölümünü sağlamada ve devlet adamı yetiştirmede yarar sağlamıştır.
Yukarıdakilerden   hangisi   veya   hangilerinin   merkezi
Konya’dır?
a)  Yalnız I
2





«    “Enderun Mektebi” Topkapı Sarayı’nda devlete yönetici
yetiştirmek amacıyla açılmıştır. Bu okula devşirmelerin zeki
7.                                                                                     II.  Meşrutiyetin  ilanında  aşağıdakilerin  hangisi  etkili
olanları alınırdı.
olmuştur?
İltizam: Devlete ait bazı gelirlerin tahsili; kefil gösterilmek ve bedeli muayyen
a)  Hürriyet ve İtilaf Partisi
taksitlerle ödenmek üzere alınması anlamında kullanılan bir vergi çeşididir.
b)  İktisat Partisi
iltizam usulü, Tanzimât’tan sonra kaldırılmış, vergilerin doğrudan doğruya             c)  Terrakiperver Cumhuriyet Partisi
tahsiline karar verilmiş ise de, bu yasak devam edememiş; bundan sonra                 d)  Ahrar Partisi
yeniden iltizam usulünün uygulamasına geçilerek Osmanlı Devleti’nin sonuna             e)  İttihat ve Terraki Partisi
kadar bu usul devam etmiştir.
                                                                                       II. MEŞRUTİYET DÖNEMİ
Müsadere; Tanzimat’tan önce herhangi bir kişiye ait mallara, padişah adına
el konulmasına denir.                                                                                                                                                Tanzimat döneminden beri gerçekleştirilmek için çaba harcanan “Osmanlıcılık”
                                                                                       (Cevap A)                                                                     düşüncesinin gerçekleşmeyeceği daha 19. yüzyıl sonlarında anlaşılmış bunun
                                                                                       yerine Panislavizm  (İslamcılık), Pantürkizm                                  (Turancılık), Batıcılık akımları

gelişmeye başlamıştır. II. Meşrutiyet döneminde iktidardaki etkinliği giderek
artan İttihat ve Terakki Partisi “Türkçülük” akımını benimsemiştir. Bu dönemde
5.                                                                                     Külliyeler genellikle aşağıdakilerden hangisinin çevresinde
Almanya’nın Osmanlı Devleti üzerindeki etkinliği daha da artmıştır.
yer alır?
a)  Bimarhane
31 MART OLAYI
b)  Medrese
c)  Mektep
Özgürlük ortamından yararlanan meşrutiyete karşı çevreler İttihat ve Terakki
d)  Han
Partisi’ne karşı Ahrar Partisi’ni kurdular. Daha sonra muhafazakarların güçlü
e)  Cami
partisi olan Hürriyet ve İtilaf Partisi kurulmuştur.
Külliye; bir caminin çevresinde cami ile birlikte kurulmuş medrese, imaret,
Bazı çevrelerin kışkırtmalarda bulunması sonucunda İstanbul’da 13 Nisan
sebil, kitaplık, hastane gibi çeşitli yapıların bütünüdür.
1909’da Meşrutiyet yönetimini yıkmak amacıyla gerici bir ayaklanma çıktı. Bu
(Cevap E)                                                                              ayaklanma O zamanki takvimle 31 Mart’ta çıktığı için “31 Mart Olayı” olarak
adlandırıldı.
6.                                                                                     Osmanlı Devletinde Tanzimat dönemine kadar kadıların
vermiş  oldukları  hükümler  gerektiğinde  aşağıdakilerin
Hareket  ordusu  ayaklanmayı  bastırarak  meşrutiyetin  devamını  sağladı.
hangisi tarafından incelenir ve düzeltilir?
Meşrutiyete karşı olduğu bilinen II. Abdülhamit Mebuslar Meclisi kararıyla
a)  Padişah                                                                                                                                                                                                                                          tahttan indirilerek yerine V. Mehmet Reşat padişah yapıldı (1909). Ayrıca,
b)  Şeyhülislam                                                                                                                                                                                                                                      Kanun-u Esasi’de yapılan değişikliklerle padişahın yetkileri azaltıldı.
c)  Kazasker
                                                                                                                                                                                                                                                     (KPSS Dergisi, Sayı:6, Sf:374 Nobel Yay. Dağ.)
d)  Defterdar
e)  Nişancı                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       (Cevap E)
                                                                                       Padişah: Fatih Dönemi’ne kadar divana padişahlar başkanlık etmişlerdir.       8.                                                                              Osmanlı   Devletinde   dış   borçlanma   hangi   padişah
döneminde başlamıştır?
Fatih’ten sonra bu görev sadrazamlara verilmiştir.
a)  Abdülaziz
Sadrazam:  Padişahın  mutlak  vekili  olup  onun  mührünü  taşırdı.  Divan-ı
b)  Abdülmecit
Hümayun’a başkanlık eder, ordunun başında sefere çıkarlardı. Sadrazam
c)  II. Abdülhamit
bugünkü Başbakan’a benzetilebilir.
d)  V. Murat
e)  II. Mahmut
Kazaskerler: Adalet, eğitim, kültür ve din işlerine bakar, kadıları tayin ederlerdi.
Tanzimat dönemine kadar kadıların vermiş oldukları hükümleri gerektiğinde
                                                                                                                                                                     Padişah Abdülmecit döneminde (1854’te) İngiltere’den ilk dış borç alınmıştır.
inceler ve düzeltirdi. Türk ve medrese kökenliler seçilirdi. Başlangıçta bir tane
                                                                                       (KPSS Dergisi, Sayı:6, Sf:385 Nobel Yay. Dağ.)
olan kazasker Fatih’ten itibaren Anadolu ve Rumeli olmak üzere ikiye çıkarıldı.
Rumeli’deki görevliler Anadolu’daki görevlilerden protokolde daha üstündü.                                                                                           (Cevap B)
Şeyhül İslam  (Müftü): Ulema sınıfının başkanıdır. Yükselme döneminde                  9.                                                                            Tanzimat Fermanı’nda aşağıdakilerden hangisinde ıslahat
divan üyesi olmuştur. Padişah tarafından göreve getirildi. Padişahın ve divan          yapılması öngörülmemiştir?
kararlarının İslam hukukuna uygunluğunu denetlerdi ve “fetva” verirdi.
a)  Yargı sistemi
b)  Vergi sistemi
Nişancı: Padişah adına yazılacak mektup, ferman, berat ve antlaşmaları
c)  Askerlik işleri
kaleme  alır,  fethedilen  toprakları  tapu  defterine  yazarak  hak  sahiplerine
d)  Devlet rejimi
dağıtır, padişahın tuğrasını (imza) çekerlerdi.
e)  Eğitim sistemi
(Cevap C)
kpss hakkında herşey

 

İİBF Mezunlarının İstihdam Olanakları

 

      İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi mezunu olarak hangi mesleklere girebileceğimiz konusunda eksik fikir sahibi olanların sayısı hayli fazla olduğunu görüyoruz. Çoğu İİBF okuyan ve mezunu olan arkadaşlar dar bir iş alternatiflerinin olduğunu düşünerek büyük bir hayal kırıklığı yaşıyor.Ancak sanılanın aksine birçok A grubu kariyer memurlukları olmak üzere özel de de bir çok istihdam kapısı bizlere açık halde.


     Bunlardan bazıları;

  • aklınıza gelebilecek tüm kamu kurumların Denetçi, Uzman, Müfettiş kadroları
  • İdari Yargı Hakim Adaylığı
  • Kaymakam Adaylığı
  • Sayıştay Denetçi Yardımcısı Adaylığı
  • özel veya kamu bankalarında uzman, gişe memuru, müfettiş kadroları,
  • giyim mağazaların veya marketlerin yönetici adaylığı kadroları,
  • iç denetçi sertifikası alarak tüm özel şirketlerde iç denetçi kadroları
  • Uzlaştırmacı (Detaylı bilgi için tıklayınız )


    İstihdam edilebildiğimiz tüm pozisyonların sınavlarında karşımıza 4 Ana Konunun çıktığını bilmelisiniz. Bunlar: Hukuk, İktisat, Maliye ve Muhasebe. Lisans eğitimi sırasında bu ana konularla ilişkili derslere önem vermeniz seçmeli derslerinizi bunlara uygun seçmeniz oldukça önemlidir. Bu ilişkili derslerde sadece dersi geçmeye değil konuyu kavramaya yönelik çalışmanız gerekiyor. Ancak lisans eğitimi sırasında çoğu arkadaşımızın bu farkındalıkta olmadığını görüyoruz. Bunun iki nedeni var. Birincisi okunulan bölümün kişi tarafından küçümsenmesi diğeri ise buna bağlı olarak kendisini nitelikli bir kişi olarak yetiştirmesinin gereksiz olduğunu düşünmesi. Bu iki nedene sebep olan ise diğer mesleklere (öğretmen, avukat, doktor) kıyasen istihdam olanağının zor olması yani gelecek kaygısı. Burada ki diğer bir önemli sorun ise az önce zikrettiğim mesleklerden (öğrentmen, avukat, doktor) farklı bir bölüm okuyan kişilere karşı çevrenin olumsuz algısı ve tavrı.
  
        Şimdi tüm olumsuzlukları bir kenara bırakıp karar verme zamanı.

     Hayalini kurduğun birçok mesleği kazanabilmen senin elinde. Mezuniyetinden sonraki planlamanı şimdiden düşünmeye başla. Ve hazırlıklarını yap.

     Ne yapacağına dair en ufak bir fikrin yoksa  bana ulaşabilirsin.

      Bir sonra ki yazı 2018 KPSS Alan sınavına hazırlıkta izlenebilecek yol haritası..





        
 

Kariyer Meslek Sınavlarında ki Düzenlemelerin Suistimalci olabilmesi mümkün mü?

Mülakatın hakkaniyet icermedigini duyurabilme adına Twitter'dan destek olmanız ricası ile ;

"Sınırsız " takdir yetkili sözlü sınav komisyon üyelerinin açılan kadro sayısı kadar kişiye 70 puanı geçirtmesi tesadüf olmayabilir mi? (Özellikle yedek liste ilan etmek zorunda olmayan sınavlarda)

Yargı kararlarına göre "tamamlayıcı nitelikte" olması gereken mülakat sınavının "esas belirleyici" olması ne kadar hukuki ?

Yazılı sınavda yüksek puan alan adayların sözlü sınavlarında 70 puan altında bir puan takdir edilip "başarısız" sayılabilmesi. Yazılı sınavda düşük puan alan adayların da mülakatta sadece 70 i geçerek atanmaya hak kazanabilmesi,  "suistimalci" düzenlemelerin bir ürünü olabilir mi? 

Yoksa bizim yaptığımız sadece bir niyet okumasından mı ibaret?

 

KPSS A; Anayasa Hukuku: Genel Değerlendirme ve Ders Notları

Arkadaşlar,

2018 KPSS A, KPSS B ve kurum sınavlarına hazırlık içerisinde olan adayların istisnasız tüm sınavlarının içeriğinde Anayasa Hukuku bulunmaktadır. Bu yazıda Anayasa Hukukuna dair güncel bir ders notu hakkında ve soru tarzı hakkında bilgi edinebileceksiniz.
 ÖSYM tarafından yapılan KPSS Alan sınavında Anayasa Hukuku alanında sorulan soruların tamamına yakını birebir Anayasa metninden gelmektedir. Sadece 2709 Sayılı Türkiye Cumhuriyeti Anayasası kanunundan çalışma yaparak bu alandaki tüm sorulara yanıt verebilirsiniz. Ayrıca bir kaynak almanıza gerek olmadığını söyleyebilirim. (Başlangıç metni de dâhil. Çıkmış soruları incelediğimde 1 soru “Başlangıç hükümleri ilkelerinden değildir” şeklinde gelmiş.)

 

Uzlaştırmacı Hakkında Tüm Bilgiler; Eğitimi, Sınavı ve Ders Notları

Bu yazıda kimlerin Uzlaştırmacı olabileceği; nasıl bir eğitim alınacağı; Uzlaştırmacı Eğitimi sonrasında yapılacak sınava ilişkin sorularınıza yanıt bulabileceksiniz. Ayrıca Uzlaştırmacı Eğitimi ile ilgi ders notu paylaşımı da tarafımca yapılacaktır. Katkıda bulunmak isteyen arkadaşlar iletişime geçebilirler.

05.08.2017 tarih 30145 sayılı Resmi Gazete de yayımlanan Ceza Muhakemesi Uzlaştırma Yönetmeliği ile birlikte artık avukatlar ve hukuk öğrenimi görmüş kişiler(lisans) yönetmelikte belirtilen şartları sağlamaları halinde Uzlaştırmacı kimliğine sahip olabilecekler ve Cumhuriyet Savcısının görevlendirmesi bu görevi yapabileceklerdir.

 

Aradağınız Cevap Burada: Hakimlik ve Kaymakamlık Mülakatları

Mülakatın hakkaniyet icermedigini duyurabilme adına Twitter'dan destek olmanız ricası ile ;

   Bu makale de 2017 İdari Yargı Hakim Adaylığı, 2017 Adli Yargı Hakim ve Savcı Adaylığı ve 2017 Kaymakam Adaylığı  Mülakat sınavlarında yapılması gerekenler ile ilgili bir dizi öneriden oluşmaktadır.
    Sınavı iki kez tecrübe etmiş ve yazılı sınavdan Türkiye 19. su olmuş biri olarak sizlere ne yapmanız gerektiği ile ilgili olarak bilgi vermeye çalışacağım. Karşılaşacağınız ve vicdani muhasebenizden geçirerek yapmanız gereken birçok konuya değineceğim. Tüm anlatacaklarım şahsi düşüncemdir. 

 

KPSS A ve Kariyer Sınavları; Sınav Süreci İle İlgili Tavsiyeler

KPSS A ve Kariyer Sınavları ile ilgili önemli tavsiyelerin yer aldığı bu yazı KPSS A Türkiye 3. sü ve birçok kariyer meslek sınavında dereceye sahip olan kişi tarafından yazılmıştır.

Mülakatın hakkaniyet icermedigini duyurabilme adına Twitter'dan destek olmanız ricasi ile ;

   

    2018  KPSS A  ve tüm kariyer meslek sınavlarına hazırlık yapan kişilerin belli başlı sorunları ve bu sorunlarla ilgili nasıl bir yol izlemeniz gerektiği ile ilgili birkaç husus da size önerilerde bulunmaya çalışacağım. Birçok yazıda değindiğim konuların toplu bir sunuşu olarak değerlendirebilirsiniz.

 

Boğazlar ve Kanallar Dalga ve Akıntılar Biriktirme Şekilleri


Boğazlar ve Kanallar  Dalga ve Akıntılar Biriktirme Şekilleri
 

2018 Kpss çıkması muhtemel güncel bilgiler


2018 Kpss çıkması muhtemel güncel bilgiler
 

Kpss Tarih dersi 700 adet soru ve cevaplar


Kpss Tarih  dersi 700 adet soru ve cevaplar
 

2018 Kpss Tarih 205 soru ve cevap


2018 Kpss Tarih 205 soru ve cevap
 

Kpss Tarih 10 dakikada genel tekrar


Kpss Tarih 10 dakikada genel tekrar
 

Kpss 'de çıkabilecek 200 adet güncel soru


Kpss 'de çıkabilecek 200 adet güncel soru
 

Matematiksiz KPSS'de 80 puan üstü nasıl alınır


Matematiksiz KPSS'de 80 puan üstü nasıl alınır
 

Coğrafya hakkında detaylı önemli bilgiler


Coğrafya hakkında detaylı önemli bilgiler
 

Lgs ve Lys Coğrafya Dünya üzerindeki önmli noktalar


Lgs ve Lys Coğrafya Dünya üzerindeki öenmli noktalar

 

Kodlama yöntemi ile Türkiye'nin dağları


Kodlama yöntemi ile Türkiye'nin dağları
 

Türkiye'nin delta ovaları volkanik dağları platoları


Türkiye'nin delta ovaları  volkanik dağları platoları
 

Kpss 'de çıkabilecek 110 adet güncel soru


Kpss 'de çıkabilecek 110 adet güncel soru
 

2018 Kpss ne zaman 2018 kpss tarihleri

2018 Kpss ne zaman 2018 kpss tarihleri
Memur olma hayaliyle KPSS sınavına girecek olan adaylar, ÖSYM tarafından açıklanacak sınav tarihlerine odaklandı.
KPSS NE ZAMAN? KPSS SINAV TARİHLERİ

KPSS Öğretmenlik Alan Bilgisi (ÖABT), Temmuz 2018'de yapılacak sonuçlar Haziran 2018'de açıklanacak. Sınav başvuruları Mart 2018'de alınacak. KPSS ÖABT (Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi) ise Temmuz 2018'de yapılacak, sonuçlar Ağustos 2018'de duyurulacak.Sınav başvuruları Mart 2018'de alınacak.

2018-KPSS Ortaöğretim/Ön Lisans (Ön Lisans Düzeyi)
Ekim 2018 / Ağustos 2018

2018-KPSS Ortaöğretim/Ön Lisans (Ortaöğretim Düzeyi)
Ekim 2018 / Ağustos 2018

2018-KPSS Din Hizmetleri Alan Bilgisi (DHBT)
Kasım 2018

KPSS Lisans Düzeyi Başvuru:
Mart 2018

KPSS Ortaöğretim/Ön Lisans Düzeyi Başvuru:
Ağustos 2018

DHBT Başvuru:
Eylül 2018
 

Bir İİBF öğrencisinin İdari Yargı Hakim Adaylığı Tecrübesi


Mülakatın hakkaniyet icermedigini duyurabilme adına Twitter'dan destek olmanız ricasi ile ;

           KPSS A Türkiye 3.sü ve İdari Hakimlik sınavının 19. su tarafından hazırlanan bu yazıda çeşitli hususlarda bilgilendirme yapılmaktadır. Yazıda aşağıda ki soruların yanıtlarını bulabileceksiniz;

       İİBF mezunları hakim olabilir mi? İdari Yargı Hakim Adaylığı sınavı nasıl kazanılır? İdari Yargı Hakim Adaylığı sınavında hangi kaynaklara çalışılmalı? Bir İİBF öğrencisinin idari yargı hakimi olma şansı ne kadardır? İdari yargı sınavında kaç puan alınarak mülakata kalınır? İdari Hakimlik için İİBF kotası(kontenjanı) kaç kişidir? İdari Yargı Hakim Adaylığı sınavında hangi konular vardır?

 

TEOG gitti Mahalli Yerleştirme Sistemi geldi

Yeni sistem tamamlandı. Mevcut sistem bu ana kadar gelenlerin en iyisiydi. Bu sınav yarışının okul dışı kaynaklara öğrenciyi yönlendirdiği şeklinde algı var.
– Sınavsız mahalli yerleştirme sistemini getirdik. Öğrencimiz adresine en yakın okula yerleştirilecek.
– Öğrencilerin 5 tercih hakkı olacak. Evlatlarımızı kendi tercihlerine alacağız, başvuru esnasında bir ekran önüne gelecek, bu ekrandan 5 tercih yapacak.
– Ortaokulla lise arasında bir bağı kurmuş oluyoruz. Bu yüzde 90’un üzerindeki öğrenciler için. Akademik çeşitlilik sağlanacak ve bu okulun başarı yüzdesini yükseltecek. Sınıfınızda bir başarılı öğrenci varsa, o arkasından birçok öğrenciyi de sürükleyecektir.

“İSTEYEN ÖĞRENCİLERİN GİREBİLECEĞİ BİR SINAV HAZIRLADIK”
–  11 bin 57 lisemiz var. 1 milyon 200 bine yakın, 8. sınıfta öğrencimiz var. Ülke genelinde belirlediğimiz farklı illerdeki sınırlı sayıdaki okulumuza, isteyen 8. sınıf öğrencilerin girebileceği bir sınav hazırladık. Bu liselerin ismini ve sayısı mayıs ayı gibi açıklayacağız.
– Bu sistem kaldırıldığında Hakkari’deki bir çocuk istediği liseye girebilecek mi? Bu sistemle onu getirmiş olduk.
– Esas gayemiz liselere sınavsız geçişi sağlayabilmektir. Bunun için bizim bütün liselerimizi fen lisesi, sosyal bilimler lisesi ve proje okullar ayarına çıkarmamız lazım. Diğer okulların kalitesini artırdığımız zaman sınavsız geçişi sağlayacağız.
“SINAVA GİRMEK ZORUNLU DEĞİL”
Yeni sistemin temel felsefesi sınava girmek isteğe bağlı. Velilerimiz çocuklarını bu sınava ister yönlendirir isterse de yönlendirmez. Bir liseye yerleşmek için bu sınava girmek zorunlu değildir. Mevcut TEOG’da mutlaka sınava girmek zorundaydınız. Sınav mecburiyeti ortadan kalktı.
8. SINIF ÖĞRENCİLERİ İÇİN İSTEĞE BAĞLI SINAV
– 11 bin 57 lisemiz var. 1 milyon 200 bine yakın, 8. sınıfta öğrencimiz var. Ülke genelinde belirlediğimiz farklı illerdeki sınırlı sayıdaki okulumuza, isteyen 8. sınıf öğrencilerin girebileceği bir sınav hazırladık. Bu liselerin ismini ve sayısı mayıs ayı gibi açıklayacağız.  Bu sistem kaldırıldığında Hakkari’deki bir çocuk istediği liseye girebilecek mi? Bu sistemle onu getirmiş olduk.
” SORULARI BİZ HAZIRLIYORUZ”
– Soruları biz hazırlıyoruz, sınava kendi okulunun bulunduğu ilde girecek.
– Haziran ayının ilk hafta sonunda bu sınav yapılacak. Tek sınav olacak. Sonuçlar haziran ayında açıklanacak. Sınav 60 sorudan oluşacak, 90 dakika olacak ve tek oturum olacak.
-6.7.8. sınıf müfredatından sorular hazırlanacak. Çoktan seçmeli olacak, sayısal ve sözel bölümleri olacak. Öğrenciler sınava girince 5 tercih yapabilecekler. Sınava giren ve girmeyen öğrencilerin yerleştirme sonucu aynı anda açıklanacak.
– Yeni sistemin temel felsefesi isteyenin sınava girmesi.

 

2004 KPSS'de çıkmış Genel yetenek - Genel kültür soruları ve cevapları (LİSANS)

Manas Destanı
Anadolu Selçuklular’da, 1097’ de l. Haçlı Seferi sırasında İznik kaybedilince
Başkent, Konya’ ya taşındı. 1308’e kadar  Konya, Başkent olarak kaldı.
III. Karabalgasun Yazıtları
(Cevap C)
Yukarıdakilerden hangileri Göktürkler’e aittir?
 

Söylem "Hak" ; Uygulama " Batıl"

Mülakatın hakkaniyet icermedigini duyurabilme adına Twitter'dan destek olmanız ricası ile ;
Keşke söylemlerde eksik olmayan vaatleri uygulamaya koyabilseniz...

Liyakatı sağlayabilseniz,
Adaleti tesis edebilseniz,
Gençlere umut olabilseniz,

Bir mağduriyet vesikasını aşağıya bırakıyorum.

Bu ve nice mağduriyetlerin tek müsebbibi " Mülakat "

Çözüm ise ; adilane, hakkaniyetli ve liyakati esas alan yeni bir sistem.



 

2003 KPSS (Genel Kültür - Genel Yetenek) SORULARININ CEVAPLARI







ANAYASA
                                                                            a)  Bir                     kamu     hizmetinin     kamu
1.                          A  a  ıdakilerden  hangisi  G-8  daimi                                      görevlilerinden ba  ka hiçbir kurulu
üyelerinden de  ildir?                                                                                  hizmeti yerine getiremez.
a)  Almanya                                                                                             b)  Kamu yönetmenli  ine uyma
b)  Rusya                                                                                               c)  Kamu çalı  ma saatlerine uyma
c)  Japonya                                                                                             d)  Kamu hizmeti izin saatlerine uyma
d)  sviçre                                                                                              e)  Kamu hizmeti izin saatlerine uyma
e)  Fransa
 

1999 DMS Genel Kültür ve Yetenek Sınav Soruları


1-İslamiyet’ten önceki Türk Devletlerinde hükümdarın egemenlik hakkı ile ilgili olarak
aşağıdakilerden hangisine inanılırdı?
a) Halk tarafından verildiğine
b) Kurultay tarafından verildiğine
c) Büyük devletler tarafında verildiğine
d) Başkanlarından zorla alındığına
e) Tanrı tarafından verildiğine
2-Aşağıdakilerden hangisi Orhun kitabelerinin tarihi açısından önemini belirleyen
özelliklerden biri değildir?
a) Türk adının geçmesi ve Türkçe yazılmış olması
b) Hun tarihi ile ilgili ayrıntılı bilgi vermesi
c) Türk yazısının en eski alfabesi ile yazılması
 

2001 KMS EĞİTĠM BİLİMLERİ SORULARI ve Cevapları


1.  Yaşam sürecindeki gelişim sorunlarını aşağıdakilerden hangisi en iyi özetler?
A.  Farklı dönemlerde farklı nitelikte gelişimsel sorunların olması.
B.  Ergenlik döneminde gelişimsel sorunların çoğunun eğitimle ilgili olması.
C.  Yetişkinlik yıllarında psikolojik sorunların azalıp biyolojik sorunların artması.
D. Çocukluk yıllarında ortaya çıkan gelişimsel sorunlarım, giderilmesi en zor olan
sorunlar olması.
 

2001 KMS GENEL KÜLTÜR SORULARI ve Cevapları


1. I. Asar Vergisi‟nin kaldirilmasi
II. Dogru Anadolu „da muhtaç çiftçilere toprak dagitimina dair kanunun kabul edilmesi.
III. Ziraat Bankasinin kurulmasi.
Köylüyü rahatlatmak ve üretimi artirmak amacinda olan yukaridaki gelismelerden
hangileri, Atatürk Dönemi‟nde gerçeklestirilmistir?
A. Yalniz I
B. Yalniz II
C. Yalniz III
D. I ve II
E. II ve III
2. Türk ordusunun, Sakarya Nehri‟nin dogusuna çekilmesi, asagidakilerden hangisinde
olmustur?
 

COĞRAFYA KISA KODLAMALAR


Ege’de En Çok Yetişen Ürünler:    ZÜHTi: Zeytin, Üzüm, Haşhaş, Đncir, Tütün
Rüzgârlar:  KaYıP SaKaL: Karayel, Yıldız, Poyraz, Samyeli, Kıble, Lodos…
Đç Anadolu’daki Platolar HUCOB: Haymana, Uzunyayla, Cihanbeyli, Obruk, Bozok
Ülkemizde Doğalgaz Santralleri:  OHA: Ovaakça,  Hamitabat, Ambarlı
Ege’deki Kırık Dağlar:  MaYBAM… Madra, Yunt, Bozdağlar, Aydın dağları, Menteşe
Akdeniz’deki Karstik Ovalar:    TAKKE… Tefenni, Acıpayam, Korkuteli, Kestel, Elmalı
 

TÜRKİYE’NİN COĞRAFİ BÖLGELERİ

1. KARADENĐZ BÖLGESi
Batı Karadeniz                                                                                                                                                                                                                                             Orta Karadeniz                                                     Doğu Karadeniz
• Bölümün ortalama yükseltisi 2000 m.
                                                                                                                                                                                                                                                           • En  dağlık                                                       -  en  yüksek  bölümdür.  Doğu
• Bölümün     en     soğuk     bölümüdür.
                                                                                                                              • Bölgenin  en  sade  ve  yükseltisi  en  az                                                                                 Karadeniz dağları, kıyıya paralel uzanır ve bütün
(Balkanlardan gelen havaya açık olması)
                                                                                                                              bölümdür.  Bu  nedenle;  kıyıdaki  etki  iç                                                                                  bir   kıyıyı   kaplayarak   iç   ile   kıyı   arasında
• 1000 m ve üstünde yağış alır.                                                                                                                                                                                                                            farklılıklar olmasını sağlar.
                                
 

TÜRKİYE’NİN EKONOMİK COĞRAFYASI

Türkiye Ekonomisi:
Dünya’nın 17. büyük ekonomisine sahiptir. Hizmet %65,5, Tarım 24,4 ve Sanayi %10,1 şeklindedir.
TÜRKĐYE EKONOMĐSĐNĐ ETKĐLEYEN FAKTÖRLER
BEŞERĐ
                                                                                                                                                                                                      DOĞAL FAKTÖRLER
                                                                                                                                                                                                                                                    FAKTÖRLER
Coğrafi Konum                                                                                       Đklim                                                                                             Yer Şekilleri     Toprak   Yer altı Kaynağı   Nüfus-Yerleşme
                                                                                                    1) TÜRKĐYE’DE TARIMCILIK
Tarımın Önemi                                                                                       Tarımın Özellikleri
                                                                                                    Đklim çeşitliliği fazla olduğu için tarım ürün çeşidi de fazladır.
                                                                                                    Tarım alanları, yer şekillerinin engebeli ve yükseltinin fazla olduğu Doğu
Sanayide ham madde olarak kullanılır.
                                                                                                    Anadolu, Karadeniz ve Akdeniz bölgelerinde dar; yer şekillerinin sade ve
Halkın temel besin ihtiyacını karşılar.
                                                                                                    yükseltinin az olduğu Đç Anadolu, Marmara, Ege ve Güneydoğu Anadolu’da
Đhracatta önemli paya sahiptir.
                                                                                                    ise geniştir.
Temel geçim kaynakları arasındadır.
                                     
 

TÜRKİYE’DE NÜFUS VE YERLEŞME, ÇEVRE - TOPLUM

1) ÇEVRE SORUNLARI:
Çevre sorunlarının üç temel nedeni: Nüfus artışı ve tüketimi, sanayileşme ve kentleşme.
* Hava Kirliliği                                                                                                           :
Büyük kentler (Đstanbul, Đzmir, vb.), fabrikalar (demir - çelik, vb.), santraller (termik, vb.) ve sanayiler
(çimento - azot, vb.) gibi yerlerde çok görülür.
* Toprak Kirliliği                                                                                                         :
Yanlış arazi kullanımı ve erozyondan çoğu tarım toprak arazileri verimsizleşiyor. Toprağın kirlenmesi;
toksit  maddeler,  zirai  ilaçlar,  kentsel  atık  sular,  endüstriyel  atıklar,  radyoaktif  atıklar  gibi  etkenlerden
olmaktadır.
* Su Kirliliği  
 

Türkiye’de İklimler

                                    Yaz               Kış                                                                                                                Etkenler
                                                                Soğuk - az                                                                                                                                                                        Kuzey  -  güney  dağlarının  kıyıya  paralel  olması,
1 KARASAL (STEP) ĐKLĐM                        Sıcak - kurak
                                                                yağışlı                                                                                                                                                                           yükseltinin fazla olmasıyla etki alanı geniştir.
                                              En sıcak - en     Soğuk - az                                                                                                                                                                        Güneydoğu  orta  ve  doğu  kesimlerinde  görülür.
1.a. G. Doğu Anadolu Step
                                              kurak             yağışlı                                                                                                                                                                           Buharlaşmanın en fazla olduğu bölgedir.

 

TÜRKİYE’NİN İKLİMİ - BİTKİ ÖRTÜSÜ

İklim Etkileri:
* Yer şekillerinin oluşumu,                                                                                       * Toprak oluşumu, türü ve özellikleri,
* Doğal bitki örtüsü,                                                                                             * Akarsu debi ve rejimini,
* Ekonomik faaliyetleri (turizm, tarım, vb.)                                                                      * Denizlerin tuzluluk oranını,
* Yerleşme - mesken tiplerini,                                                                                    * Nüfusun coğrafi dağılışını,
* Hayvan türleri ve dağılışını etkiler.
Matematik Konumunun Đklim Üzerinde Etkisi                                                                                                                              Özel Konumunun Đklim Üzerinde Etkisi
                            
 

HEYELAN (TOPRAK KAYMASI)

Heyelanı etkileyen faktörler                                                                            Heyelan olayı sonucu etkenler
• Fazla yağış alması,                                                                                   • Büyük çapta toprak - kaya kütleler yer değişir.
• Eğimi fazla olması,                                                                                   • Ulaşım yolları kapanır.
• Tabakaların uzanışı,                                                                                  • Yakındaki yerleşim yerleri toprak altında kalır.
• Yer çekimi,                                                                                                                                                               • Akarsuların önünü kapatırsa heyelan set gölleri olur. (Abant, sera, vb.)
• Kar erimeleri,                                                                                        • Verimli arazileri örter ve verimlilik düşer.
• Kaya - toprak cinsi (killi toprak),                                                                                                                                       • Karadeniz’de etkili görülür (yağış - eğim fazlalığı). Heyelanlar % 65
• Beşeri faktörler (yol yapımı, vb.)                                                                    oranında ilkbahar görülür (kar erimeleri- toprağın suya doyması).
                            
 

TÜRKİYE’NİN YER ALTI SULARI - KAYNAKLAR - KARSTİK SAHALAR

Türkiye’deki Yer Altı Suları:
• Taban suları                                                                          (Kuyu vasıtasıyla çıkarılır, içme - sulama şeklinde kullanılır.)
• Artezyen suları (Geçirimsiz tabakalar arasında bulunan suyun basınçla çıkmasıdır.)
• Karstik sular ( Karstik alanlardaki çatlak, yarık ve mağaralarda biriken sulardır.)
Türkiye’deki Kaynaklar:
• Fay Kaynakları   (Sıcaktır, mineral yönünden zengindir.)
• Soğuk Su Kaynakları (Yamaç, Vadi, Artezyen, Karstik Kaynakları)
 

Kpss Önlisns ve Lise sınavı için tavsiyeler



Belli bir süredir KPSS'ye hazırlanmakta olan adaylar sınava az bir sürenin
kalmasıyla beraber deneme sınavı çözmeye başlamaktadırlar. Ancak, hayatımızın
her alanında olduğu gibi deneme sınavı konusunda da yanlış uygulamalar başarı
yerine hüzün getirebilir.


Deneme sınavlarında başlıca dört amaç vardır


- Bir süredir çalışan adayın bu bilgilerini pratiğe dökmesini sağlamak

- Adayın sınav ortamına alışmasını sağlamak


- Adayın sınav stratejisini belirlemesini sağlamak ( Aday sınavda hangi dersten
başlayacağını belirlemesi, hangi derse ne kadar süre ayıracağını ayarlaması
gibi)


- Adayın hangi konularda eksik olduğunun belirlenmesi


Günde kaç deneme çözülmelidir?


Bazı adaylar günde 2-3 deneme çözmektedirler. Bu tamamen yanlış bir çalışma
yöntemidir. Çok deneme çözmenin adayı sınava alıştırdığı doğrudur. Ama bir gün
içerisinde adayın kendisini zorlayarak çalışması doğru değildir. Ayrıca bir
denemede eksik konuyu belirledikten sonra bu konuyu çalışmadan diğer denemeye
geçerek yine aynı konuda yanlış-boş cevap vermenin manası yoktur.


Memurlar.net'in önerisi; Sabah deneme sınavını çözen aday yanlış ve boş cevaplarını
kontrol ederek, zayıf olduğu konuları gün içinde incelemeli ve tekrar etmelidir.


Denemenin zor olması kaliteli olduğu anlamına mı gelir?


Hayır. ÖSYM tarafından yapılan sınavlarda bazı sorular seçici de olsa genel
olarak soru formatı ve soruların konu ağırlıkları bellidir. Çıkmış sorularla
ilgisi olmayan tarzda sorulan sorular adayların moralini bozmaktan başka bir
işe yaramaz.

Yine KPSS'de ağırlık verilmeyen konularda soruların yer aldığı zorlayıcı sınavlar
da adayların kendilerini bu konularda eksik hissederek gereksiz yere bu konulara
çalışmalarına neden olabilir.

Memurlar.net'in önerisi; adayların geçmiş sınav sorularını mutlaka incelemeleri
ve bu soruların formatının ve konularının dışında soruların yer aldığı deneme
sınavlarını çözmemeleri gerekir. Ayrıca, bu konuda tecrübeli kişilere danışılabilir
ya da piyasadaki istikrar kazanmış yayınevlerinin deneme sınavları tercih edilmelidir.


Deneme günün hangi zamanında çözülmelidir?


İnsan vücudu karmaşık bir yapıdır ve vücut nasıl alıştırılırsa beynin işleyişi
de o şekilde olur. Örneğin, her sabah 07.00'de uyanan insanlar hafta sonu tatillerinde
de yine bu saatte kalkmaktadırlar, çünkü vücut buna alışmıştır.

Deneme sınavları çözümünde de bu biyolojik durum geçerlidir. Adaylar her gün
belli bir saatte deneme sınavı çözerlerse vücut kendini o şekilde ayarlayacaktır.

Memurlar.net önerisi; KPSS önlisans ve ortaöğretim sınavları sabah 09.30'da
gerçekleşecektir. Adaylar, deneme sınavlarını her gün bu saatte çözerek kendilerini
alıştırmalıdırlar. Bu sayede adaylar, sınav günü biyolojik açıdan kendilerini
hazır hissedeceklerdir.

 

Kpss ve Öabt çalışma programı



Üniversitede Kullandığınız Kaynaklardan Sınava Hazırlanın

Tüm öğretmen adayları üniversitede okurken kullandıkları ders kitaplarını çalışmalarında kaynak olarak kullanmalıdır. Bu durum özellikle sayısal bölüm mezunu öğretmen adayları için çok faydalı olacaktır. 50 soru için verilen 75 dakikalık sürede konulara hakim olmak kadar süreyide çok iyi kullanmak önemlidir. Testte iyi bir sonuç elde edemeyen adaylar için yüksek puan alma şansı zor olacaktır. Öğretmen atamalarında ÖABT testinin önemi artık eğitim bilimleri testinin önüne geçmiş ve alınan atama puanına doğrudan etki etmiştir.

P121 Puanınız için ÖABT Her Şey Demek

Atamalarda kullanılan P121 puanına Genel Yetenek Testi için yüzde 15, Genel Kültür Testi için yüzde 15, Eğitim Bilimleri Testi için yüzde 20 ve ÖABT için yüzde 50'lik bir ağırlık etki etmektedir. Öğretmenlik yolunda adaylar için ÖABT'nin önemi bu ağırlıklarla net bir şekilde ortaya çıkmaktadır.

P10 Puanınızın Yüksek Olması Sizi Yanıltmasın

KPSS'de Eğitim Bilimlerinden iyi bir net çıkaran ve P10 puanı yüksek gelen adaylar öğretmenlik için avantajlı olduklarını düşünmemelidir. Bu puan türünün asıl dikkate alınan P121 puanına etkisi sadece yüzde 20 olduğu için öğretmen adayları en çok Öğretmenlik Alan Bilgisi Testinde ortaya koyacakları performansa dikkat etmelidir.
 

TÜRKİYE’NİN DEPREMLERİ

Türkiye’de En Az Deprem Riski Olan Alanlar:
• Ergene Havzası,                                                                         * Taşeli Platosu,
• Zonguldak çevresi,                                                                      * Rize - Artvin çevresi
• Konya - Karaman çevresi,                                                                * Mardin eşiği,
Türkiye’deki Deprem Türleri:
1) Tektonik Depremler: En yaygın, can - mal kayba neden olandır.
2) Volkanik Depremler: Aktif volkan olmadığı için görülmezler.
3) Çökme Depremleri: Karstik arazinin yaygın olduğu Akdeniz Bölgesi’nde görülürler.
Türkiye’deki deprem kuşakları: Kuzey Anadolu, Batı Anadolu ve Güney Anadolu Faylarıdır.
 

TÜRKİYE’NİN OVALARI

Çevresine göre alçakta kalan geniş düzlüklerdir.
Delta (Kıyı) Ovaları (Alüvyon birikmesiyle oluşurlar)
Tektonik Ovası (Yer çöküntüsüyle oluşmuştur.)
Bölgeler                                                                                                   Ova Türü       Ovalar
Delta                                                                                                                     Meriç Deltası (Meriç Irmak)
Marmara
                                                                                                           Tektonik       Bursa, Adapazarı, Karacabey, Đnegöl, Balıkesir, Gönen, Susurluk, Yenişehir.
                                                                                                           Balat          (B.  Menderes  Irmağı),  K.  Menderes                                         (K.  Menderes  Irmağı),  Gediz
Delta
                                                                                                                          (Menemen) (Gediz Irmağı), Bakırçay (Bakırçay Irmağı).
Ege                                                                                                                       Manisa, Salihli, Alaşehir, Akhisar, Turgutlu, Torbalı, Ödemiş, Tire, Aydın,
              
 

TÜRKİYE’NİN PLATOLARI

Akarsular tarafınca yarılmış geniş düzlüklerdir.
Volkanik Platolar (Doğu Anadolu (1,2))
Tabaka Düzlüğü Platolar (Ege (1), Marmara (10,11), G.D. Anadolu (6 - 9), Đç Anadolu (gerisi))
Karstik Platolar (Akdeniz (1,2), Đç Anadolu (3))
Akdeniz platolarında; kıl keçisi, Doğu Anadolu platolarında; Büyükbaş hayvancılık, Đç - G.D.
Anadolu platolarında; küçükbaş hayvancılık, Çatalca-Kocaeli platosunda; sanayi - tarım - küçükbaş.
 

TÜRKİYE’NİN DAĞLARI

Türkiye’de Oluşuma Göre Dağlar
Orojenik Dağlar (Sıradağlar)                                                                                                                                                                    Volkanik Dağlar
Kıvrım Dağları                                                                                              Kırıklı Dağları
• Toroslar                                                                                                  (Batı                                                                               -   Orta          -   • Kazdağı (Ege Bölgesi)            • Doğu Anadolu (Ağrı, Nemrut,
Güneydoğu )                                                                                                                                                                                                           • Madra Dağı (Ege Bölgesi)         Süphan, Tendürek)
• Kuzey Anadolu Dağları  (Batı                                                                                                                                                                                        • Yunt Dağı (Ege Bölgesi)          • Đç Anadolu (Erciyes, Karadağ,
- Orta - Doğu )                                                                                                                                                                                                       • Bozdağlar (Ege Bölgesi)          Karacadağ, Melendiz, Hasan Dağ)
• Doğu Anadolu Dağları                                                                                                                                                                                                • Aydın Dağları (Ege Bölgesi)      • Güneydoğu                        Anadolu
                                                                                                                                                                                                                                                         (Karacadağ)
                                                                                                                                                                                                                      • Menteşe Dağları (Ege Bölgesi)
                                                                                                                                                                                                                      • Nur (Amanos) Dağları (Akdeniz)   • Ege Bölgesi (Kula Volkanları -
                                                                                                                                                                                                                                                         103 genç tüf konisi şeklinde)
• Marmara  (Uludağ  -  Derinlik
volkanizmalı - iç püskürüklü)
* Peribacalar; rüzgâr - sel suları ile aşınarak oluşmuş volkanif tüflerdir.
* Yükseltiler: “0 - 500 m” Yeşil; “500 - 1500 m” Sarı; “1500 - 2500 m” Açık Kahverengi; “2500 - üstü
m” Koyu Kahverengi.
Bölgelere Göre Dağlar
Bölgeler                                                                                                    Dağlar
Marmara Bölgesi                                                                                             • Volkanik Dağ: Uludağ
• Kıvrımlı: Yıldız dağları, Koru dağları, Işık dağları, Samanlı dağları, Biga dağı
• Kırıklı: Kaz dağı.
Ege Bölgesi                                                                                                 • Kıvrımlı: Dominiç, Akdağlar, Eğrigöz, Şaphane, Murat, Sandıklı, Demirci dağı
• Kırıklı: Madra, Yunt, Bozdağlar, Aydın dağları, Menteşe dağları.
Akdeniz Bölgesi                                                                                             • Kıvrımlı: Gölgeli, Sultan Dağları, Bey Dağları, Geyik, Bolkar, Tahtalı, Aladağ,
Elmalı, Binboğa.
                                                                                                            • Kırıklı: Nur (Amanos) Dağları, Batı Toroslar (kısmen)
Karadeniz Bölgesi                                                                                           • Kıvrımlı: Giresun, Kaçkar, Çimen, Kop, Mescit, Akdağ, Canik dağları, Küre,
                                                                                                            Ilgaz, Köroğlu Dağları, Bolu Dağı, Yalnızçam dağı.
Đç Anadolu Bölgesi                                                                                          • Volkanik Dağ: Erciyes, Hasan dağı, Melendiz, Karacadağ, Karadağ.
                                                                                                            • Kıvrımlı: Hınzır, Tecer, Akdağ, Kızıldağ, Elmadağ, Đdris Dağı, Sündiken dağı.
Doğu Anadolu Bölgesi                                                                                        • Volkanik Dağ: Ağrı (Büyük-Küçük), Tendürek, Süphan, Nemrut Dağları.
                                                                                                            • Kıvrımlı: Kop, Çimen, Mescit, Allahüekber, Yalnızçam, Mercan, Karasu, Aras
                                                                                                            Dağları, Güneydoğu Toroslar, Buzul, Sat Dağları.
Güneydoğu Anadolu                                                                                           • Volkanik Dağ: Karacadağ
Bölgesi                                                                                                     • Kıvrımlı: Mardin dağları, Güneydoğu Toroslar.
Kırıklı dağlarda; deprem riski yüksek, kaplıcalar yaygındır. Karadeniz  - Akdeniz kıyılarında
“Boyuna”,  Ege  kıyılarında  “Enine”  şeklinde  düzen  vardır.  Dağlar;  doğu  -  batı  şeklinde  genelde
uzanırlar; bu nedenden yol -demiryolu gibi yapılar bu şekildedir.





Türkiye Kıvrımlı Dağları
Türkiye Kırık Dağları
Türkiye Volkanik Dağları
 
 
Support : Actualtr | Gerçek | Haberler
Copyright © 2011. Kpss Görsel Eğitim - All Rights Reserved
Template Created by en yeni Published by Güncel
Proudly powered by Blogger